Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Was weiter unten nicht einzusortieren ist und sich mit dem 16V beschäftigt

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Beitragvon Henger » 16. Dez 2007, 23:54

Hier noch ein kurzes Video vom Eröffnungsrennen.Eröffnungsrennen

Gruß Fränk
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Beitragvon LUDE » 17. Dez 2007, 00:08

Coole sache Frank......so langsam wirds immer besser!

Senna war schon ein klasse Fahrer!

Ich hab mich heute mal über ein paar Rennfahrer informiert.....
Ich denke auch wenn die nicht alle was mit dem 190E zu tun hatten,
sollte man schon mal nen Thread über solche Legenden machen.

Wie z.B. Manfred Winkelhock oder Stefan Bellof die leider den höchsten Preis bezahlt haben!

Aber nun wieder Back to topic!
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Beitragvon Jack Beckers » 17. Dez 2007, 00:28

Webfunde:

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Fittipaldi hat das rennen also nicht mitgefahren :?
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Mercedes 190e 2.3-16vau, das macht eindruck... auch auf die rennstrecke
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Beitragvon LUDE » 17. Dez 2007, 00:32

DANKE DANKE DANKE JACK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
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Beitragvon LUDE » 23. Dez 2007, 23:04

So Leute.....dem Frank sei Dank.......

wir haben den Bericht der Auto Motor Sport ( Ausgabe 9/1984 ) mit Infos zu
den Fahrzeugen des Eröffungsrennens.

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Beitragvon Henger » 24. Dez 2007, 01:04

Ein herrlich aufklärender Bericht um das Thema zu vervollständigen :D
Genau dies ist die Stärke dieses Forum,
hier gibt es Infos, anstatt "Ich weiß etwas was ihr nicht wißt, doch ich sag es euch nicht...werdet erst mal Mitglied und bla bla bla" :D .

Gruß Fränk
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Beitragvon db16v » 24. Dez 2007, 11:09

Ein Klasse Bericht.
Wobei ein Fehler drin ist. :-)
Der 190er ist kein W123. :?:

Gruß Thomas
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Beitragvon Henger » 24. Jul 2009, 22:06

Hab hier noch ein wirklich starkes Bild von dem guten alten Senna auf dem Nürburgring gefunden.
Weil es sooo schön ist, auch in voller Größe 8)

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Viel Spass daran!

Fränk
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Beitragvon LUDE » 24. Jul 2009, 23:08

Sieht absolut Klasse aus!
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Beitragvon wildgen » 25. Jul 2009, 11:37

Lecker.
Ist immer schön,hinzustehen können kann wo man will.

S'Gr. Uwe
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Beitragvon Chris Martens » 27. Jul 2009, 17:31

moin,

dieses Foto von Hans Herrmann ist offensichtlich auch anläßlich des Eröffnungsrennens aufgenommen worden:

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Auf der originalen Fotografie erkennt man auch die Schriftzüge auf der Scheibe seines Wagens und des dahinter stehenden.

bis denn,
Christian
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Beitragvon LUDE » 27. Jul 2009, 19:13

Ist das ne spezielle Autogrammkarte gewesen?
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Beitragvon Chris Martens » 27. Jul 2009, 19:18

Was meinste jetzt mit speziell?

bis denn,
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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon Henger » 2. Nov 2010, 23:51

Hier noch ein Bild vom Eröffnungsrennen.

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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon Henger » 3. Nov 2010, 01:44

Hier noch eine Textpassage aus dem Netz in Englisch zum Eröffnungsrennen :

It was one of those evenings when you look around yourself and say, “Well, if the roof collapses or I get hit by lightning, at least I can die happy.”

We were dining at a grand old German restaurant in the Eifel Mountains, not far from the Nurbrurgring, perhaps 150 of us, divided into rough thirds as journalist, Mercedes-Benz officials and famous racing drivers.

A lot of famous racing drivers.

More, in fact, than I had ever hoped to see in the chance meetings of a lifetime, much less sitting down to dinner in a single room. Half the heroes of my protracted, ongoing childhood were there. Casting aside all civilized restraint and the usual social taboos against name dropping, I’ll describe it.

Phil Hill sat across from me, and over his shoulder I could see Denis Hulme and Jack Brabham at the next table. Niki Lauda and James Hunt stood out from the sea of dark evening dress – Lauda with his trademark red cap and Hunt, whose luggage had failed to arrive, in a plum colored corduroy sport coat and blue jeans. Moss chatted with Surtees nearby, whle Prost, Rosberg and Reutemann looked on.

Behind me, the camaraderie was all in German stories and laughter coming from a gathering of pre-war Mercedes greats that included Karl Kling, Hermann Lang and Manfred Von Brauchitsch (on leave from East Germany) and their wives and friends. At the other table nearby were those grand gentlemen of racing, Rene Dreyfus, Piero Taruffi and none other than Juan Manuel Fangio himself, looking very sleek and tanned. There were others I no doubt missed, lost in the clouds of after dinner cigar smoke. John Watson was supposed to be somewhere in the crowd, and Jody Scheckter, whose name card and place setting lay unclaimed beside my own, was reported to be late with airline problems.

The effect, especially after a couple of glasses of Crozes-Hermitage (81er), was slightly heady and unreal, like dining in the midst of a photo montage come to life; the racing counterpart of a Hollywood poster that purports to show Monroe, Bogart, James Dean, Mae West and the Marx Brothers all standing in the same crowd. That, or a little like sitting down to the Last Supper with the original Twelve, Fangio getting my vote for center seat; a sort of baroque Upper Room with candles, cut glass, brandy and real Cuban cigars.

Why, you ask, was all this driving talent concentrated under one roof?

Mercedes-Benz, never a company to work in half measures, had invited the drivers for the opening of the new Nurburgring and the introduction of the 16-valve Cosworth headed Mercedes 190E 2.3-16 (just rolls off the tongue, doesn’t it?), thereby killing two birds with dozens of stones and hundreds of thousands of Deutsche Mark. Mercedes was sponsoring what was essentially a showroom stock race of the Cosworth 190’s around the new Ring. Twenty of these great drivers would be pitted against one another in a 12 lap race during Sunday’s opening ceremonies. It was ostensibly just an exhibition race, but in Saturday’s practice the drivers were clearly taking it seriously. Not one of these men had become a racing legend because he liked following other cars around the race track.

At Saturday night’s dinner, a young journalist asked Phil Hill if he were “really going to try hard tomorrow.” The color rose in Hill’s face and he said, “Of course I’m going to try tomorrow. Are you kidding? I was driving my tail off in practice today. I still can’t figure out how Prost is going so fast . . .”

Prost was indeed the fastest qualifier. I’d spent most of Saturday afternoon watching practice from just behind the Armco on the Romer-Kurve, a tight sweeper leading onto the front straight. Prost and some of the other young F1 front runners were whistling through in perfect balance, tail slightly out and the right front tire nailed to the inner curb, as if held there by a hook running just beneath the surface of the track. Most of the old pros were still experimenting, trying to get ahead of the sedan’s understeer and floating out a bit from the apex, or tossing the back end to bring the car around. By the end of practice, however, lines and lap times tightened up all around (fast learning curve, these retired champions) and everyone looked remarkably smooth and fast.

I won’t describe the whole race, as correspondent David Phipps did that nicely for us last month, but a few high points are worth mentioning. Brazilian F1 newcomer Ayrton Senna won in beautiful style, holding off a determined charge from Niki Lauda, who in turn was closely followed by Reutemann, Rosberg and Watson. Hulme was fastest of the back-from-retirement crowd, crossing the line right after Watson. Jack Brabham was 8th, behind Scheckter, while Surtees, Hill and Moss finished 11th, 12th, and 14th respectively.

Beyond a few shunts and spins, the finishing order generally reflected how recently the drivers had been racing. Current GP stars, right off the F1 circuit, were obviously the quickest. Those who retired four or five years ago tended to be a little faster than those who retired 20 years ago.

More remarkable than finishing position were lap times. Senna, the winner, had a best lap of 2 minutes 13.54 seconds. Surtees, back in 11th spot was only 0.15 sec off that pace, and Hill was just 0.97 sec slower than Senna, with a 2:14.51. (Try counting to 0.97 sec sometime; it doesn’t take long.) Moss, who never put a wheel wrong and refused to take an off track shortcut that many drivers used to improve their lap times and positions, was only 2 sec slower than Senna. Even the drivers on current GP grids are commonly separated by 6 or 7 sec from fastest to slowest.

In all, it was a marvelous event; 20 legendary drivers in equal cars, drifting and sliding on street tires. If this race were part of a series, I’d stand in line all night to buy season tickets. I can’t help feeling that, by autumn, certain drivers with a touch of gray in their sideburns would have little trouble finding those long lost second and fractions of seconds.

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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon Henger » 3. Nov 2010, 21:07

Hier noch ein paar Zeilen :wink:
Viel Spass beim lesen........



The middle of the afternoon was taken up by oompah bands, drum majorettes and floats depicting local activities, most of which seemed to be involved with wine and beer.

And so, finally as the skies darkened even more, to the Mercedes Show. The parade of earlier models was somewhat disrupted by problems with the crowd (not enough police dogs) but Juan Manuel Fangio was seen briefly in a 1927 sports car and Hermann Lang managed several impressive laps in a W154, only condescending to stop when 20 identical 190E 2.3 16’s (what a mouthful!) were brought out for the first ever race on the new circuit. Those drivers included no less than nine World Champions and six current Grand Prix stars plus one of the most successful drivers of all time, Stirling Moss. (For the record, the World Champions were Jack Brabham, Phil Hill, John Surtees, Denis Hulme, Niki Lauda, Jody Scheckter, James Hunt, Alan Jones and Keke Rosberg and the current GP men Niki Lauda, Keke Rosberg, Alain Prost, Elio de Angelis, Jacques Laffite and Ayrton Senna, the field being completed by Carlos Reutemann, John Watson, Hans Herrmann, Klaus Ludwig, Manfred Schurti and Udo Schultz.)

In qualifying, Proust was easily fastest, followed by Reutemann, Senna, Hulme, Jones and Watson – an interesting blend of youth and experience. A few drivers (notably Laffite) missed practice altogether, and on the grid Jacques admitted he had no idea which way the track went. However, he told Mercedes that if they would agree to sell him the car afterward (at a good price, of course) he would promise not to damage it!

The combination of a damp track and muddy verges soon led to the cars looking as if they were in a rally rather than a race, and one or two of the drivers were less considerate than Laffite regarding bodywork damage. However, the crowd thoroughly enjoyed the sight of gaggles of cars tackling the slower corners two or three abreast, and weaving down the straights in an attempt to break the tow of their immediate pursuers.

From all this frantic confrontation it was the youngest and least experienced driver, Senna, who made an early break and just held on to win by 1.38 seconds from Lauda, who in turn had managed to shake off Reutemann, Rosberg and Watson in the closing stages. Just 2 seconds further back were Hulme and Scheckter, who was credited with fastest lap, and then there was a gap of 6 sec to Brabham and another 1 to Ludwig and Hunt. Eleventh was the white-haired Surtees, well clear of a wide-eyed Hill, and then came Schurri and Moss, who had been in very close contact throughout the race. Two “incidents” had demoted Prost to 15th, Laffite had at least kept his car intact and Herrmann would have been last but for a brief pit stop by De Angelis. The only non-finisher was Jones, who retired in a cloud of smoke when his engine discarded its drive belt.

But for the weather it was a good day out, which augurs well both for the Nurburgring and for racing. By October the trackside mud will most likely be covered with grass, the autumn sun will be shinning (just like it used to at Watkins Glen some years!) and the police will have found a cure for traffic jams. Whatever, the new Nurburgring should provide a fitting finale to the 1984 Grand Prix season, and the birth of a whole new string of legends.

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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon Henger » 10. Nov 2010, 01:34

Hier noch ein nettes Bild von diesem Spektakel 8)

Nette Grüße

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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon SD-AMG » 20. Feb 2012, 19:31

Hallo! Weiss jemand was mit dem Autos nach dem Rennen passiert ist, und vielleicht welchen FIN sie hatte?

Gruss aus Dänemark!
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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon LUDE » 20. Feb 2012, 20:09

Hallo SD-AMG,

einige der Fahrzeuge wurden verkauft wie sie im Rennen teil genommen haben.
Wir haben ja einen Thrad über das Niki Lauda-Auto das ich selbst sehen und begutachten durfte.
Dieses ist noch im original Nürburgring-Dress so wie es im Rennen 1984 mit fuhr!

Schau selbst:
Klick mich!

Vom Besitzer weis ich, dass einige Autos zurück gerüstet wurden!

Gruß Lude
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Re: Eröffnungsrennen Nürburgring 1984

Beitragvon SD-AMG » 20. Feb 2012, 20:57

LUDE hat geschrieben:Hallo SD-AMG,

einige der Fahrzeuge wurden verkauft wie sie im Rennen teil genommen haben.
Wir haben ja einen Thrad über das Niki Lauda-Auto das ich selbst sehen und begutachten durfte.
Dieses ist noch im original Nürburgring-Dress so wie es im Rennen 1984 mit fuhr!

Schau selbst:
Klick mich!

Vom Besitzer weis ich, dass einige Autos zurück gerüstet wurden!

Gruß Lude


Toll! Vielen dank für Infos! Ich habe auch das Auto von Ayrton Senna am Nürburgring gesehen, aber ich weiss nicht ob es ein Replica ist. Schön ist es jedenfalls! :-D
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