Umbaufrage !

Zur Technik, Werksausstattung

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Beitragvon Nagilum » 6. Apr 2007, 19:02

Dein Motor wird nur bis 7.500rpm drehen?
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Beitragvon Henger » 6. Apr 2007, 19:15

Nagilum hat geschrieben:Dein Motor wird nur bis 7.500rpm drehen?


Was heißt hier nur :roll: :shock:

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Beitragvon LUDE » 6. Apr 2007, 19:17

Na der Jens schaltet bei 8.500 oder? @z
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Beitragvon Nagilum » 6. Apr 2007, 19:56

Jens kann bis 8.800rpm drehen, Jesper schaltet bei 9.000?
Sogar fränk darf bis 7.600rpm nudeln. :)
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Beitragvon Maki » 6. Apr 2007, 23:23

Die anderen brauchen das ja auch - :mrgreen:
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Beitragvon Racing » 7. Apr 2007, 10:59

Maki´s right.
Main reason for the 2,3 is one of cost.
That aside,the 2,3 also holds forged pistons and so forth.

C-max is a definite argument.
However,C-max(mean average piston speed) is not a definite number.
What sets the hard limit is the materials involved.

Balance(as in engine balancing) someone might voice.
Not so with a 4 cylinder engine.
Balancing of a 4 cylinder is ONLY done at the crankshaft,and the relative weights of pistons as well as connecting rods aso are not imperative to the balance of the engine.
It is mainly a question of dynamic weight and metalurgy.

The 2,3 vs 2.5 theme as far as power...just forget about it.
The turbo is there to make that reasoning obsolete-and it sure does that.
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Beitragvon amgw201 » 7. Apr 2007, 14:43

Hmmm Maki klar das brauchen wir nudeln bis 8500 U/PM , erst ab 6500 U/PM iss der Sound ja richtig gut . Aber es reichen auch 6000 U/pm um flott unterwegs zu sein, soll ja lange halten die Mühle iss mir zuviel arbeit Motor tauschen *gg*
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