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Schrauben, How-to's, Tips, Daten

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Beitragvon Racing » 12. Jun 2006, 12:22

So.Finally got around to gettin the merc through some heat.
Friday night ended up in a streetrace in the middle of the night,and when the smoke had cleared around 2 in the morning...guess what..an old beat up smokesilver 190 "D" was the winner :shock: :D
Even raced a souped up Honda 900 fireblade,and lost..
He took the start with approx 30m..but i´ll be damned,cause that´s was the outcome all the way to the traps!!!!
We´re talking a tuned 900cc sportbike here!!!

Also. kam nun endlich dazu dem Benz mal richtig Feuer zu geben
Freitag, mitten in der nach endete ich in einem straßenrennen... und als der Rauch sich legte...um ca 2uhr morgens.. ging als gewinner.. ratet mal wer... ein alter verhauener rauchsilberner "190 D" hervor :shock: :D
Fuhr sogar gegen eine Honda 900 Fireblade, und verlor..
Er nahm mir am start ca 30m ab.. aber verda***, dass war alles was er mir bis zum ende abnehmen konnte!!!!
Und wir reden hier von einem getunten 900er Motorrad!!!


Yesterday i took the car to the local strip.
Mind you..this is a closed off regular piece of street sanctioned to go racing.Ie with lights n the works.
Results were mindblowing.
With a temp of 25deg+(turbocars don´t take nicely to heat as you might know)..and NO traction what so ever..
8,6@149km

Gestern gings auf die Strecke (drag strip) hier bei uns.
zur erinnerung.. das ist ein abgesperrtes stück öffentliche straße.. freigegeben zum rennen fahren. d.h mit ampeln und
[the works?].
das ergebnis war der wahnsinn.
Bei einer Außentemeratur von 25°C(turbo-autos mögen das nicht, wie ihr vielleicht wisst).. und absolut NULL grip.. 8.6sec bei 149km/h
.

The interesting part here is the trap speed of 149.
With a little traction(going the swap the clutch pressure plate,overhaul the rear lim slip and install some stickier tires) we´ve got ourselves a TRUE high 7 second car.
This with a boost limited to 0.9 bar(0,88 actually).
That..converts to something like 420-440 horses.
As is!!!!!

What´s down the road with our thought to increase boost to approx 1.3-1.4 bar...well you tell me. :shock:

One thing´s for sure...after the "baptizing" friday night...you might say that the word is out,cause everybody and his damn grandmother´s asking WTF´s up with the crazed,beat old mercedes that simply outruns anything thrown at it 8)

Interessant hier ist die endgeschwindigkeit von 149.
mit bisschen mehr traktion (werde die druckplatte tauschen, die diffsperre überholen und bessere reifen montieren) haben wir ein echtes 7sekunden auto !!.
Und das bei einem auf 0.9 bar (eigentlich 0.88) begrenzten Ladedruck.
Umgerechnet haben wir dann so 420-440PS.

[As is!!!!! ?]

was uns erwartet... bei dem gedanken den ladedruck auf ca. 1.3-1.4bar zu erhöhen... nun..sagt ihr es mir :shock:

Eines ist sicher... nach der Jungfernfahrt Freitag Nacht.. könnte man sagen, dass
[the word is out?], denn jeder fragt was zum henker denn mit dem krassen, uraltem mercedes abgeht, der "jeden beliebigen gegner" platt macht 8)

Contenders friday night was for instance;
A newly built Rush(cosworth super seven)
A turbocharged M3
A tuned Honda NSX.
A tuned Subaru Impreza
A tuned Mitsubishi Evo.

Asf asf

Well...you could say that i´m pleased with the results,cause...it´ll only get faster from here...and a always there´s more to it than just motor.

Mitstreiter freitag nacht waren z.b;
nagelneue "Rush" (cosworth super seven)
ein M3 mit turbo
ein getunter Honda NSX
ein getunter Subaru Impreza
ein getunter Mitsubishi Evo.

usw usw.

Nun... man könnte sagen ich bin mit den resultaten zufrieden... er wird nun noch schneller von jetzt an.. und es kommt immer auf mehr an als nur den motor.


Sunday a friends "mildy" modded 84 quattro ran a pass @ 7,44...but have in mind...
He runs a true IMSA bottom end,the car is a race only car..and what´s more he runs a Garret GT45@ 2,3 bar of boost!!!
Ergo?
We´re doing something right here,and the 16Vs f-cking ASKING for the boost..

Am sonntag legte der modifizierte 84er quattro eines freundes einen lauf in 7,44sekunden hin.. aber bedenkt... er fährt mit einem echten [IMSA?] am absoluten Limit, und das auto fährt außschließlich rennen.. und außerdem fährt er mit einem Garret GT45 bei 2.3bar ladedruck!!!
Folglich?
Wir erschaffen hier etwas erstaunliches, und der 16V bettelt förmlich nach ladedruck


translation by carboni
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Beitragvon carbon » 12. Jun 2006, 20:17

>u might wanna help me with the words in blue<

I love your english, very funny to read :-)

though i believe every single word u say, most amazing would have been a video now ;-)

i'm thrilled!! wonder what a 2.5 could do then :shock:
but I love your 2.3 engine, guess why :D

so putting aside the engine's shocking performance for a second... how long will the parts u installed and the original ones endure? what about the oilpump for example? this sound all very tempting, u know :-) but i dont want an engine that hast to be overhauled every year..
u said the shiftingpoint was at 9000. what "pleul" and "kolben" did u install again? what's the compression of the engine right now?

Ich liebe dein englisch, sa.u komisch zu lesen :-)
obwohl ich dir jedes wort glaube, wäre ein video jetzt perfekt gewesen ;-)
Ich bin begeistert!! ich frage mich was dann ein 2.5er schaffen würde :shock:
aber ich mag deinen 2.3er, rate mal warum :D
wenn man mal kurz die leistung des motors außer acht lässt.. wie lange meinst du werden die von dir eingebauten und die originalen teile halten? was ist mit der ölpumpe z.b ? das klingt nämlich alles sehr verlockend. nur will ich keinen motor den ich jedes Jahr überholen darf. du sagtest der schaltpunkt wäre bei 9000. welche pleul und kolben hast du denn nochmal verbaut? welche kompression hat der motor jetzt?
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Beitragvon evojonny » 12. Jun 2006, 23:19

wieviel meter hat den bei euch die viertel meile den beim letzten speedrace vor zwei wochen auf eimem sportflughafen in slovenien sind sie auf 400 meter gefahren und da waren die highlights ein audi rs2 mit ca 650 ps mit wasser-methanol einspritzung und ein camaro umbau auf dregstar mit 1300 ps + nos. beide hatten ne 11er zeit und ca 190 km/h. wobei der camaro extreme probleme mit dem straßenbelag hatte. er meinte er müsste eine 8er zeit bringen.

kann es sein das du die 1/8 meile und nicht die 1/4 meile gefahren bist? :kaffee
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Beitragvon Maki » 12. Jun 2006, 23:45

@ evojonny - nein es handelt sich nicht um eine 1/4 - Meile das hat der Carbon falsch verstanden.
Ne 8er Zeit schaft man nicht mit ca.420PS und die Endgeschwindigkeit passt auch nicht.
Als Bsp. für ne hohe 10er Zeit braucht man ca. 650PS und die Endgeschwindigkeit liegt nei etwas über 200km/h.
Aber hört sich trotzdem alles sehr gut an.
Mich überracht aber das Ergebniss gegen den Subaru/Mitsubishi , vorallem da die Dinger getunt gehen wie die S*au und Traktion ohne Ende haben.
Ich würde gern ein Video sehen von dem "Bock" ;-)
Freue mich schon darauf Erfahrungberichte austauschen zu können :mrgreen:
Bye
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Beitragvon carbon » 13. Jun 2006, 02:04

jo dann entschuldigt mich!.. eigentlich schreibt racing ja garnichts von irgendeiner meile :oops: ich dachte nur jeder "drag strip" wäre so lang :-) ... kam mir auch etwas schnell vor :D aber glaubt mir ich hab genug zu tun beim übersetzten :-) was da oben so geschrieben steht.. dafür brauch ich mind. 30min.

werde das korrigieren...
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Beitragvon Racing » 14. Jun 2006, 09:48

Yep.
1/8 mile no doubt.

"pleuel und kolben" -sind orginal:)
Altho modified;)
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Beitragvon Racing » 16. Jun 2006, 17:47

Guys.
stay tuned.
One DV film coming up shortly.
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Beitragvon Henger » 16. Jun 2006, 18:01

Racing hat geschrieben:Guys.
stay tuned.
One DV film coming up shortly.


Jesper, we cant wait :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

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Beitragvon max190 » 16. Jun 2006, 20:50

Hey ho let`s go, Racing!!
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Beitragvon db16v » 18. Jun 2006, 13:47

Pleuel und Kolben original???
Auch die Lager Original??
Wenn die so stabil sind, kann ich ja auf meinen 2,3er auch nen kleinen
Turbo bauen. ;-)

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Beitragvon Racing » 18. Jun 2006, 14:32

Stay tuned guys,we´re currently editing the film clips.

Thomas.
There ARE differences within the engines.
Connecting rods for instance.The 85 and earlier ones has VASTLY sturdier conrods than the later engines.
Likewise with the pistons(kolben).The 85 and earlier 10,5:1 engines carries a forged Mahle from the factory.Later engines carries a form of hypereutectic pistons as far as i´ve gathered.(Form of a casting process)

Apart from that,yes...the "lager" is the stock ones to boot-and they´ll take the beating no sweat.Mercedes and cosworth did it right the first time..;)
As far as the crankshaft(kurbelwelle),it´s a forged one made by Bofors for the 2.3s(very sturdy high carbon swedish steel)....just relax as far as that ones goes..it´ll take the power without even as much as a hickup.
All we did was to make sure the bearing surfaces was up to snuff(micropolished it),and made sure it was straight.It´s fairly common for used crank to warp over time,but once they´ve done they tend to stay straight.Funny sidenote btw..to this day you straighten a warped crank by smacking harder than hell in the right places with a heavy duty lead hammer.

Conrods were simply shotpeened(blasted with steel shot in sort of a blasting cabinet) and had new bolts installed.

We put some afterthought into amount of piston play-as we were to increase power-and thereby load and heat-in a manner the factory never anticipated.And frankly..we went a little overboard.The OEM specs call for 7/100 of a mm,and we settled for 2/10s.
My guess would be that in the 500hp range something like 12/100 would suffice a long way.

...which brings us to the next idea at hand :D
I´m currently investigating what need to be done for a REAL killer engine.
Ie;Parner conrods,Mahle slugs made for the occasion,cams of our own design asf...
Put together for "insane" power levels.Ie;a true race engine.
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Beitragvon Racing » 18. Jun 2006, 14:42

Carbon.

"the works"-the whole schabang..the whole enchilada.The real mcCoy..;)

"as is"-as in without to much trouble.It ain´t done yet.there´s more to fetch through some thorough tuning.

"IMSA"-an old defunct(as far as i know) american racing series with sort of later days DTM rules.Silhouette cars if you like.In other words high dollar,serious racing.

"the word is out"-as in the talk is all over town about an "unbeatable" rusted out old mercedes.

That aside tho broh..
This,and next week,i´ll be following my friend Robert Pothorcky´s level of progress with his Syclone @ king of europe.
The old POS truck is getting PRETTY fast...*ROTFLMFAO*,or...so far with a brand new setup 9.29@255km in the quarter...IN STREET DRIVEN TRIM:D
That my dear...equals something like 1100 horsepower..and me and Robert go back a long way as the two idiots that never say no to go at each others throat at a local piece of road...

But...at those occasions i don´t bring the merc tho..but one of my camaros.
My little "somewhat" souped up,pro-street 69RS.
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