Projekt 2.5-16v,

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

Moderator: Moderator

Beitragvon JM Motorsport » 1. Dez 2008, 12:06

Pics, rear bushes are in two pieces, one sits between subframe and body, and the other in the subframe itself. These are quite large and quite pricey.

Bild

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Tising » 1. Dez 2008, 12:09

And makes a LOT of noise, actually. A LOT of noise :shock:
Tising
80 Ventiler
80 Ventiler
 
Beiträge: 85
Registriert: 13. Nov 2005, 09:22
Wohnort: Kopenhagen

Beitragvon JM Motorsport » 1. Dez 2008, 14:07

Yeah i know Kim, but there so many other parts that are pure motorsport parts only, so for me this i not longer a problem, its not built for comfort any more, use my BMW for daily driving.
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 11. Jan 2009, 17:58

Here is manifold form Hartmann that im probably using:
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Here together with my Jenvey 50mm DCOE throttle bodies. I need to get an adapter plate for the oilfilter, from Atec och Thorsten.
Bild

Henrik will probably supply me with a carbon airbox.
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Henger » 11. Jan 2009, 19:50

Hi Mikael,

schön zu sehen wie du mit deinem 16er Fortschritte machst :D

Die Hartmann Motorsport-Ansaugbrücke ist ein seltenes Stück und bei der FA. Hartmann leider nicht mehr erhältlich.

Wäre es nicht besser gewesen du hättest 48mm Drosselklappen verwendet, damit soll der 2.5er Langhuber etwas mehr Drehmoment haben als mit den 50mm Klappen.

Ich freue mich jedenfalls darauf weitere Fortschritte von deinem Projekt hier bei uns im Forum zu sehen und lesen.
Natürlich hoffe ich auch ein paar Schweden dieses Jahr beim DTM Revival am Hockenheim- Ring zu treffen :wink:

Beste Grüße

Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11713
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Beitragvon JM Motorsport » 11. Jan 2009, 19:57

I was thinking about 48mm first, but Henrik convinced me getting 50mm instead.

If the car is ready im going to Hockenheim this year,
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 17. Jan 2009, 16:48

Been down to the garage today and i have come to the conclusions that theres no way i will be able to put the engine alltogether before summer. I have way to much work coming up.

But i made deal with Johan, he wil put the engine together and put it back in, all for a very reasonable amount. Since i know Johan have years of experience with the 16v i feel very confident.

I will also wait with some mods before next winter.

I will however go ahead with EFI and TBs

I started cleaning the rear wheel wells today, and fitted my new Zimmermann Discs, will need some more scrubbing to get some of the dirt off, but im pretty satisfied with how i turned today.

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Henger » 17. Jan 2009, 19:00

Hi Mikael,

it looks so nice, so clean, like new one 8)

Hope you can drive this summer.

Gruß Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11713
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Beitragvon JM Motorsport » 25. Jan 2009, 19:41

And few new pics of Johans work today:

Assembled pistons and rods:
Bild

Rebored block:
Bild

Pistons going in:
Bild

Bild

Crank and pistons:
Bild

Forged CP Pistons:
Bild

Any my Hartmann manifold, now been thoroughly cleaned
http://www.jm-motorsport.se/bilder/090125/DSC_7417.JPG

Bild

Here you can clearly see the amount of work made to the manifold, very nice.
Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon fisch007 » 25. Jan 2009, 19:51

very nice projekt, nice pics and we will more pics.
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild


W124 320CE zum Cruisen
W201 EvoII fürn Spaß
Benutzeravatar
fisch007
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 1037
Registriert: 10. Sep 2005, 18:23
Wohnort: Baden Würtemberg aber mehr Baden
Autos: W124 320CE zu Cruisen
W201 190E 2.5 16V EvoII zu Spaß haben

Beitragvon wildgen » 26. Jan 2009, 22:37

Nice pictures.
You make Me hungry.

S'Gr. Uwe
http://www.wildgen.ch

Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Wie? Lieblings Lebensmittel-Farbe? 190E16V-512
Benutzeravatar
wildgen
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 925
Bilder: 20
Registriert: 14. Mai 2007, 23:37
Wohnort: Lustdorf TG
Autos: W201 190E 1.8 Stoff Karo schwartz Almandinrot.
W201 190E 2.5-16V Teilleder Almandinrot.
R171 SLK350
S211 E 350 Avantgarde 4Matic
W201 190E 2.0 Stoff schwartz Anthrazit R.I.P. 02.02.2017

Beitragvon JM Motorsport » 1. Feb 2009, 18:53

First of all, sorry for the really crappy pictures, used ISO800 on the camera for some reason. Will get some better next week.
Got on with the car today. Its finally down on the ground, and this is how it looks when using Motorsport suspension on the rear and stock 16v up front and not having a engine in, and yes those are 16" Evos.

Bild

I also removed the complete air conditioner, i will however keep the parts, so i can always put it back in i feel like it, at least i saved a few kilos removing it.
Bild

Bild

All the piping removed, but still needs a good wash
Bild

Stock 16v spring and H&R Group G 320nm/nm, spot the difference...
Bild

Bild

I have begun cleaning up the engine bay, but its hard getting any good results, especially since there no clear coat so it looks kinda dull even if its clean. But ill give it another shot next weekend and hopefully i will get most of the grease and dirt off.
Bild

Bild

Bild
Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 14. Feb 2009, 18:35

Been down to the garage today and cleaned off the last dirt, tomorrow i will try to polish and put some wax on.

Bild

Before cleaning
Bild

After cleaning
Bild

Bild

Under rear seat:finished at 09-11-1990 13:25:09
Bild

Trial fitted, washer bottle and coolant reservoir
Bild

Rear brake calipers, like new:
Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 29. Mär 2009, 20:39

I only had some 320 wetordry sandpaper at home, as you can see there are still a lot of scratches, need to get some finer next week.

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Greg V » 30. Mär 2009, 15:09

Really watching this thread. So, what's up? How's it going with the build?
Great work, thanks for sharing.
Greg V
 
Beiträge: 10
Registriert: 28. Mär 2009, 19:06
Wohnort: Connecticut

Beitragvon JM Motorsport » 30. Mär 2009, 16:07

My gasket set came today so by the end of the week the engine together with gearbox should go be back in.
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 2. Jun 2009, 13:48

Have ordered new 18" wheels from Compomotive now, same as Jack Beckers i belive, see picture. Im also waiting for my Evo 1 arches from a good friend of mine.
Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Nagilum » 2. Jun 2009, 13:58

I like that wheels.
How about price and weight?

Regards
- Nagi
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5088
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Beitragvon JM Motorsport » 2. Jun 2009, 14:03

They are very heavy so not suited for track-days, price is around 1075 GBP
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Nagilum » 2. Jun 2009, 14:08

I thought you've choosen some lightweight wheels. ;)
What's your reason to choose some "very heavy" wheels?

- Nagi
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5088
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

VorherigeNächste

Zurück zu 14, 15, 16..meiner und ich

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 2 Gäste

cron