Turbo cosworth project begins from Finland

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

Moderator: Moderator

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 15. Mär 2018, 16:29

Yes! the old king is back.
you are right about the sustainability of this part..
w124 big rear axle swap is not difficult, Here are a few photos of the conversation.
:danke
yes, orange sticker = oil friction reducer
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon Steffen102992 » 15. Mär 2018, 23:56

Good news with this friction reducer! I missed it!
What's the part number of it?
Did you swapped the "ASD ring cylinders" from 201 Diff to the 124 Diff?
Because there is a difference in the connection/location of the short hydraulic line...

Actually I rebuild a rear axle too.... I thought "do your 16v something good and buy the 4 screws (which attaches the Diff to the Axle frame) new from MB...."

Bullshit... I was in shock.... MB wants 25€ Plus VAT for one screw! :spinnen:
So I took the old ones! :mrgreen:
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

MfG, Steffen!

-190E 2,5-16 Bj.91 mit Evo2 Motor,EDK
-190E 2,3-16 RÜF Bj. 87
-190E 2,3-16 KAT Bj. 86
-124er Cabrio E34 AMG Bj.93 (Basis 300CE-24)
-S211 E220 T CDI Sportpaket Bj.08
Benutzeravatar
Steffen102992
Moderator
Moderator
 
Beiträge: 766
Bilder: 2
Registriert: 9. Sep 2005, 00:00
Wohnort: Raum Gießen /Wetzlar (Mittelhessen)
Autos: W201, A124, S211

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 16. Mär 2018, 19:02

i need to check this conversio whether it is 185mm or 210mm rear axle swap ..
stainless steel. downpipe 4 inches,
the next tube 3.5 inches and the end tube 3.0 inches
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 22. Mär 2018, 20:25

VI-PEC v44 wiring harness and VW direct ignition coil.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon Nagilum » 22. Mär 2018, 23:35

Didn't they overheat, when you put the cover back on - or will you just leave it open?
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5003
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 23. Mär 2018, 21:26

3 years driving and cover is in place and works.
I'm hopeful and I hope the best ..
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 31. Mär 2018, 20:20

shift shift repair, Dyno session.
Du hast keine ausreichende Berechtigung, um die Dateianhänge dieses Beitrags anzusehen.
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 14. Nov 2019, 20:21

Radalle,com
Timeattack Alastaro 2019 :schalt

https://www.youtube.com/watch?v=_-MhkSD2I3o
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon Nagilum » 18. Nov 2019, 16:24

What's the result of the dyno session?
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5003
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon EVO3 clone » 19. Nov 2019, 19:58

The latest dyno session

-1.3 bar. 478 Hp / 610 Nm

Old dyno session

- 1.0 bar. 410 Hp / 510 Nm

https://www.youtube.com/watch?v=rCaYs2h4Ffc
Benutzeravatar
EVO3 clone
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 21
Registriert: 31. Dez 2016, 20:25
Autos: Mercedes benz W201 2.3 16V

Re: Turbo cosworth project begins from Finland

Beitragvon jeandersson » 26. Nov 2019, 15:03

Hi
Really impressive work you have done there. The finish is awesome :Daumenhoch: What kind of coating have you used for the valve cover (and lots of other parts)?
//Johan
jeandersson
40 Ventiler
40 Ventiler
 
Beiträge: 51
Bilder: 30
Registriert: 13. Jun 2018, 20:39
Autos: Mercedes 190e 2.3-16v

Vorherige

Zurück zu 14, 15, 16..meiner und ich

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 10 Gäste