Projekt 2.5-16v,

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

Moderator: Moderator

Beitragvon JM Motorsport » 2. Jun 2009, 14:12

I like the design, thats the only reason. I will not use these for track-days so weight is not that big issue. Will need to find something else to use on track.
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 28. Jun 2009, 10:37

They arrived last friday:

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Rouven036 » 28. Jun 2009, 11:49

verry nice rims!
Bild



life is too short, to drive shit cars....
Benutzeravatar
Rouven036
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 1498
Bilder: 9
Registriert: 1. Jul 2006, 18:34
Wohnort: Kuwait City / Salmyia
Autos: W201

Beitragvon JM Motorsport » 7. Aug 2009, 21:56

Gave my rocker cover and spark plug cover some attention today. I had removed the paint a while ago but today i sanded it and applied a few thin coats of grey primer, AMG cover was also painted satin black. Didnt have time to do the rocker cover.

I haven decided if i should sand it down or paint the bars and text with silver. Perhaps i should try to paint it using a fine brush, and then a few coats of matte clear laquer?

Original covers off an Evo 1 in 1990

Bild

Crappy phone pic of mine

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 7. Aug 2009, 22:00

Making progress, most of the engine has been assembled now,

You can clearly see the ported exhaust ports

Bild

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon 16vau » 7. Aug 2009, 22:44

If you can paint like van Gogh, make it with the fine brush.
However, is a lot work, or you can varnish it maybe with a role?
Sand much easier goes
Afterwards paint a matte clear lacquer, otherwise get dirty metall very fast
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild
Benutzeravatar
16vau
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 952
Registriert: 22. Dez 2006, 20:49
Wohnort: Allgäu
Autos: 2.5-16 und 2.5-16 Evolution

Beitragvon JM Motorsport » 12. Aug 2009, 20:26

Recieved this from VEMS in Hungary today, well suprised of the quality of the harness, it actually comes in three parts, main harness, relay and fuse part, and injector parts, all parts are detachable. Makes it a lot easier when removing the engine. Notice the thick rubber grommet on the large part of the harness, will make a good tight seal through the firewall.

Bild

Bild

Bild

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Henger » 12. Aug 2009, 22:04

Hi Mikael,

this parts looks like a good quality!

Hope we can see soon the end of your projekt :mrgreen:

Nette Grüße

Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11713
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Beitragvon JM Motorsport » 12. Aug 2009, 22:19

So do i Frank, next year Hockenheim, i promise!
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Henger » 13. Aug 2009, 01:02

JM Motorsport hat geschrieben:So do i Frank, next year Hockenheim, i promise!


Es wäre echt super wenn wir uns nächstes Jahr in Hockenheim wiedersehen.
Besuch aus Schweden ist immer interessant 8)
Es ist eine Wiederholung des DTM Revivals geplant und es haben schon einige aus England, Belgien und anderen Ländern signalisiert, das sie dabei sein möchten........es werden viele Internationale Besucher/Teilnehmer erwartet :mrgreen: .

Ich finde dein Projekt bislang sehr gelungen, da sind viele Dinge dabei, die mir sehr gut gefallen.

Ich bin auch auf deinen EvoI Umbau mit den Body Kit Teilen von http://elbe.ee/index.php?page=mb-spetsiaalosad gespannt.

Bitte so weitermachen :thumbright:

Nette Grüße

Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11713
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Beitragvon JM Motorsport » 13. Aug 2009, 09:31

Thank you Frank,
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon JM Motorsport » 20. Aug 2009, 20:36

Small update, waiting for two big parcels late next week. Anyway ordered a set of Goodridge hoses from Ebay, very cheap £44.

Also picked up a water temp sensor from Bosch, there like £13 new. These are fitted to many BMWs but i think they are more expensive if you go to a BMW dealership instead of as i did go to a local auto parts store. The funny thing is that Bosch Motorsport also list this particular sensor on their webpage (http://www.bosch-motorsport.de/pdf/sens ... TC_M12.pdf).

Bild

Bild

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon partyboy » 23. Aug 2009, 13:18

This proyect is incredible, congratulations!!
Mfg, Nando.
partyboy
150 Ventiler
150 Ventiler
 
Beiträge: 177
Registriert: 2. Jul 2009, 23:40
Wohnort: Santander

Beitragvon JM Motorsport » 1. Sep 2009, 13:25

thank you Nando

Johan have finished stripping the VEMS harness, before picture

Bild

And after, 26 wires removed
Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon partyboy » 1. Sep 2009, 20:15

Thank you for the photos and the great work !!
Mfg, Nando.
partyboy
150 Ventiler
150 Ventiler
 
Beiträge: 177
Registriert: 2. Jul 2009, 23:40
Wohnort: Santander

Beitragvon JM Motorsport » 5. Sep 2009, 18:45

alve cover and AMG spark plug finally done, satin black with a few layers of satin clear coat

Bild

Trial fitted covers and ITBS with manifold, bit worried that the carbon airbox might not clear the brake booster.

Bild

Bild

This ones from Atec in Germany copy of the early (up to 91) blanking plate for SLS used on the DTM cars
Bild

Bild

not so funny, previous owner managed to destroy the threads on the oil cooler, need to get this fixed

Bild
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon fisch007 » 5. Sep 2009, 20:39

very nice pictures,
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild


W124 320CE zum Cruisen
W201 EvoII fürn Spaß
Benutzeravatar
fisch007
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 1037
Registriert: 10. Sep 2005, 18:23
Wohnort: Baden Würtemberg aber mehr Baden
Autos: W124 320CE zu Cruisen
W201 190E 2.5 16V EvoII zu Spaß haben

Beitragvon Heinolution » 5. Sep 2009, 21:05

Hi, as an newby i can only say: good job!!

do you also replace the mainbrake calliper for an evo version? the diameter is larger. ( i think)
And did you put higher compression pistons in the engine?
And what cams are you using?
Sorry for al the questions, but i am really interrested.
Because going to do exact the same ,when i'am recovered from my back fracture. only with an 1984 16v version but with an 1989 2.5 16V donor
With an hagmann inlet manifold!!! so i'am also very interrested in the carbon airbox.!

Greetz Heino
Benutzeravatar
Heinolution
40 Ventiler
40 Ventiler
 
Beiträge: 44
Bilder: 0
Registriert: 23. Aug 2009, 13:28
Wohnort: Son en Breugel
Autos: 16V EFI LPG

Beitragvon JM Motorsport » 5. Sep 2009, 21:19

Hello Heino, i havent changed the brake booster for the EVO version, i will try with the stock 16v.

Piston are around 11.3 in compression, and con rods (pleuel) are forged from Volvo B230 Turbo engine.

Im looking forward seeing pictures from your own project, hope you recover soon from your back injury!
Gruß
- Mikael Lindqvist

Bild
JM Motorsport
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 431
Bilder: 0
Registriert: 11. Jul 2006, 11:04
Wohnort: Göteborg, Schweden
Autos: 2.5-16v Evo 1 Umbau, CLK 230 Kompressor

Beitragvon Rouven036 » 5. Sep 2009, 23:20

valve cover is pretty nice... like to have the same.
i m guessing also that you might face space issues with the airbox.
u might have to go for a smaller brake booster, reroute the brake line of front achsle circuit to the left side of the master cylinder and plug the right side. or you have to modify the airbox...
anyway, nice build, can't wait to see the next steps...
Bild



life is too short, to drive shit cars....
Benutzeravatar
Rouven036
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 1498
Bilder: 9
Registriert: 1. Jul 2006, 18:34
Wohnort: Kuwait City / Salmyia
Autos: W201

VorherigeNächste

Zurück zu 14, 15, 16..meiner und ich

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 67 Gäste