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Arnt's 85 190E 2.3-16 Neu 15/8

BeitragVerfasst: 18. Aug 2008, 23:30
von w201034
Habe ein neue 16v kauft :) Mit Kennzeichen und tüv in ordnung.
Diese Auto ist verkauft neu in Norwegen 07.05.85 :D

Had to wash the car inside, outside and under the hood.

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The engine :shock:

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After finish the carwash :D

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Replaced the woodtrim and the gearlever :D

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BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 00:30
von Henger
Hi Arnt,

du alter Sammler :D , der wievielte 16V in deinem Besitz ist das nun :shock:

Ein gutes altes Stück und mit ganz wenig Ausstattung, das ist sehr selten.
Der Wagen hat keine EFH, das ist der erste 16er ohne, den ich sehe.

Kannst du uns die Extras die der Wagen hat aufzählen?


Hat der 16er noch den alten Wischer verbaut?

Beste Grüße nach Norway.

Fränk

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 08:06
von Mazzoe1.8
Was eine WagenWäsche so bewirken kann. Nicht schlecht

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 14:47
von Nagilum
Hey Arnt,
schon wieder ein neues Auto? Plant ihr da oben ein neues Museum? ;)
Was zum Teufel ist mit dem Lüfter passiert?? :shock:
Und was macht das blaue Kabel da rechts im Fussraum?

So ein neuer Schaltknauf ist echt hübsch... (und viel besser als dieser Holzklotz).
Sieht nett aus der Wagen, interessante Felgen.

Gruß
- Nagi

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:05
von w201034
Henger hat geschrieben:Hi Arnt,

du alter Sammler :D , der wievielte 16V in deinem Besitz ist das nun :shock:

Ein gutes altes Stück und mit ganz wenig Ausstattung, das ist sehr selten.
Der Wagen hat keine EFH, das ist der erste 16er ohne, den ich sehe.

Kannst du uns die Extras die der Wagen hat aufzählen?


Hat der 16er noch den alten Wischer verbaut?

Beste Grüße nach Norway.

Fränk


Hallo Fränk :D

This is an 85 model, but the earlier owner did a replace of the airblower, and the mechanics made the wischer position wrong when they were putting it back into the car.

The specs to the car is:

VIN WDB2010341A210396
Model 190 E 2.3-16
Chassis 2010341A210396
Engine 102983 10 004924
Transmission 717404 00 021091
Order 0 5 555 30124
Approx. year 1985
Dealer Norway (555)
Interior fabric black+anthracite (071)
Paint
199 metallic blue-black (с 01.01.1983)
Options
236 standing lamp wiring for Norway (с 01.11.1975 по 31.03.1985)
special light wiring for Norway and Sweden

341 additional lamp (с 01.09.1982)

410 electric sliding roof (с 01.03.1965 по 29.02.1988)

430 headrests in the rear (с 01.01.1977)

466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)

470 anti-lock braking system (abs) (с 01.06.1978 по 31.10.1993)

504 outside rear view mirror, right, electrically adjustable (с 01.11.1978 по 29.02.1986)
outside rear view mirror, right, electrically adjustable (l.h.d.)
taxi version, f.r.g, and outside rear view mirror on the right

593 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane (single-sheet safety glass), band filter
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - tinted strip (с 01.01.1972)

630 ECE warning triangle (с 01.08.1980)


Btw, the car I drove in Hockenheim, didn't have much extras either original. Volleder and EFH Sitzheiz. etc did I mount when I repaired the car :D

I think there are 7(seven) 2.3-16 in my "garage" now :D two of them just for spareparts, because of rust and because I bought them without interiour and some parts.

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:14
von w201034
Nagilum hat geschrieben:Hey Arnt,
schon wieder ein neues Auto? Plant ihr da oben ein neues Museum? ;)
Was zum Teufel ist mit dem Lüfter passiert?? :shock:
Und was macht das blaue Kabel da rechts im Fussraum?

So ein neuer Schaltknauf ist echt hübsch... (und viel besser als dieser Holzklotz).
Sieht nett aus der Wagen, interessante Felgen.

Gruß
- Nagi


Hallo Nagi :)

Maybe when you come and visit us there will be a Museum here :P

The deckel for kühler is damaged because a bolt is missing to the engine
mounting and so the engine has move to much and the blower has hit the deckel :( But I have som other spareparts for this and it will be replaced :D Haven't got time to change it yet, because I bought it on Friday.
The blue cabel is for power to Amplifer in the rear. I guess that's what the owner has used it to.

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:28
von Christian
Hallo!

Schönes Auto, wenn man viel Zeit investiert und den ganzen Zubehörquatsch wieder raus macht!


Ist das i.O., dass ich im Motorraum den Ölpeistab nicht sehe?

Gruß

Christian

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:31
von w201034
Christian hat geschrieben:Hallo!

Schönes Auto, wenn man viel Zeit investiert und den ganzen Zubehörquatsch wieder raus macht!


Ist das i.O., dass ich im Motorraum den Ölpeistab nicht sehe?

Gruß

Christian


It is just the top of the Ölpeistab which is missing, the rest is there. As you also see, the Behälter für Niveauöl auch is missing because someone has installed Bilstein Dampfer in the rear.

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:42
von Henger
w201034 hat geschrieben:
I think there are 7(seven) 2.3-16 in my "garage" now :D two of them just for spareparts, because of rust and because I bought them without interiour and some parts.


Arnt, you are great 16v entusiast :thumbright: :D

Seven 2.3-16V must be a record :shock:

Wy are only 2.3-16V modells?

Beste Grüße.

Fränk

BeitragVerfasst: 19. Aug 2008, 23:49
von w201034
Henger hat geschrieben:

Arnt, you are great 16v entusiast :thumbright: :D

Seven 2.3-16V must be a record :shock:

Wy are only 2.3-16V modells?

Beste Grüße.

Fränk


All in all I have had twelve 2.3-16 :D but no 2.5-16

I don't know why, but a good reason is the price. Here in Norway the price of a 2.3 and 2.5 is almost the same if they are in very good condition, but I like buying cheap cars in a shape som I can replace thing and get the car very good in a cheap way :lol:

BeitragVerfasst: 20. Aug 2008, 00:13
von ibos16v
Wundere dich nicht wenn du einen zu hohen Ölverbrauch hast

Bild 5 und Bild 19.



Ansonsten ein schöner 16'er,voraledings die Felgen.



gruß ibo..

BeitragVerfasst: 24. Aug 2008, 16:28
von Nagilum
w201034 hat geschrieben:
Hallo Nagi :)

Maybe when you come and visit us there will be a Museum here :P

The deckel for kühler is damaged because a bolt is missing to the engine
mounting and so the engine has move to much and the blower has hit the deckel :( But I have som other spareparts for this and it will be replaced :D Haven't got time to change it yet, because I bought it on Friday.
The blue cabel is for power to Amplifer in the rear. I guess that's what the owner has used it to.


We'll see who's faster, you or me... ;)

I already thought that you'll fix that ugly looking thing. Will you remove the cable or install a new Amplifier?

How dou you drive all the cars? Is there a special plate available with which you can drive several cars?
In that point I sometimes look to Austria, they pay only the expensivest cars taxes etc. and can drive some other cars with the same plate. Here you have to pay for everyone... :(

Regards
- Nagi

BeitragVerfasst: 25. Aug 2008, 15:05
von w201034
Here in Norway you have to pay for every car to.
You need insurance and tax for public road.
But it's the only way to have fun with our cars :D

BeitragVerfasst: 30. Aug 2008, 10:18
von w201034
Hello Friends :D here are a lot of pictures during the last week. I have been doing something to the car almost every day. The pictures will tell more then thousand words, but you'll see many parts that are removed and replaced with better or new ones :)

These days I am rebuilding the engine, because og a bad enginge-head gasket. Cyl. 1 & 2 were the bad ones.

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BeitragVerfasst: 30. Aug 2008, 11:27
von Henger
Hi Arnt,

vielen Dank für die vielen Bilder :D
Sieht alles nach verdammt guter Arbeit aus muß ich sagen :thumbright:
Mach weiter so, dann wird der Wagen wie neu.
Deine 16er haben ein gutes Zuhause und werden Ar(n)tgerecht gehalten :wink:

Gruß Fränk

BeitragVerfasst: 30. Aug 2008, 11:50
von db16v
Nicht schlecht.
Du steckst ja auch ne menge arbeit in deine Autos. :-)
Weiter so.

Gruß Thomas

BeitragVerfasst: 30. Aug 2008, 22:48
von w201034
Neue Bilder. Ke-jetronic is getting a wash :D


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BeitragVerfasst: 31. Aug 2008, 02:22
von Nagilum
Hey Arnt,

nice pictures and a lot of work - and love.
I really like to see your pics and your work, It's a pitty that you're living so far away... ;)

What's that for a speedometer? It looks like a speedometer from a 16V with 3.07 diff. Is it from an ECE? (The 2.5 should have an ASD-lamp?)

Regards
- Nagi

BeitragVerfasst: 31. Aug 2008, 08:46
von fisch007
A nice picture Story

BeitragVerfasst: 31. Aug 2008, 14:56
von w201034
Nagilum hat geschrieben:Hey Arnt,

nice pictures and a lot of work - and love.
I really like to see your pics and your work, It's a pitty that you're living so far away... ;)

What's that for a speedometer? It looks like a speedometer from a 16V with 3.07 diff. Is it from an ECE? (The 2.5 should have an ASD-lamp?)

Regards
- Nagi


Hey Nagi :)

Thank, I'm doing my best to the cars I love :D

The speedometer is from an ECE with 3.07 diff. Thatæs because this is that kind of model :D
I don't have any 2.5 you know ;)
I think you have been sleeping while reading the other comments :P Haha