Der Konkurrenz stellt sich vor

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

Moderator: Moderator

Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:36

Name Willem, 28 Jahre Jung aus Holland, darf für die Arbeit ein Taxi Betrieb zusammen halten (versorge der Wartung von unter anderem einige Mercedes Sprinters) und bin allround car freak.

Das hier ist mein Baby, einen Opel Calibra Turbo AWD mit erstzulassung von 27-07-1993. Sie ist seit etwa 2 Jahre unter langsame restauration und wird in etwa ein Monat hoffentlich fertig sein, am moment haben die Felgen ihre Epoxy behandlung gehabt und sind vielleicht schon neu lackiert, danach soll der Radlauf hinten links noch neues blech bekommen und dann ist's scheunen, scheunen und noch mal scheunen bevor totale neulackierung. Sie wird restauriert von Snellen Autoschade, ein sehr bequem und qualifiziertes Restaurationsgeschäft.
Das Ziel ist totale und komplett neunen Zustand mit einige Ausnahmen.

Weil es schon ein sehr großes Topic ist hier eine direkte kopie:

In december of 2008 I took the train all the way up north to a place called Warmenhuizen, saw it was in relatively good order for the price (transferbox was shot but my savings at that point would cover for getting it overhauled) and drove it back home. It hauled some serious *ss I tell you!

Replaced a few minor small things like the 3rd brake light in the Irmscher spoiler, had the transferbox overhauled and a new clutch fitted, new drivebelt and waterpump, new tires all around, heard an aweful loud BANG when driving away from work one day (still dont know the cause but boost started to slowly go down to 0.5 bar and never went over that since), car got vandalised in the night of februari 5th 2010 with a shattered rear window, some dents and scratches so that made me pull the restoration plans forward.

Underneath is the progress since I got busy, first up was installing a Greddy turbotimer and two STRI gauges for boost and oil pressure behind an OEM front.


Bild

Bild

This is the mess you encounter when a previous owner botches the wiring at the steering column, tried to make the most of it but still doesn't look quite right.

Bild

Bild

Handbrake wire for the turbotimer

Bild

Bild

Bild

Decided to get a compression test done, this was the resulting graph

[url="http://img187.imageshack.us/my.php?image=dsc0853so6.jpg"]Bild[/url]

Decided to get a crack on the gauges and front and called the dealership for availability of a new front... please be so kind to give us €49,85 plus tax Sir.. COME AGAIN :o :o :o ??.. such a hefty price for a small bit of plastic??.. oh well there you go, back home I went and happily took off a small portion on the rear :D

Bild

Test fitting

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Peekaboo!

Bild

Thank God it fits!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Boost sensor installation

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


The Final result, am quite proud of my handywork :cool:

[url="http://img113.imageshack.us/my.php?image=22032009284w.jpg"]Bild[/url]

Video of both the turbotimer and gauges:

[url="http://www.youtube.com/watch?v=pIHG7eSfYK4"]STRI Boost + Oil Pressure gauge in Calibra Turbo - YouTube[/url]
[url="http://www.youtube.com/watch?v=8h7Fm5yLlTo"]GReddy Turbotimer in Calibra Turbo - YouTube[/url]

With apologies for the Nokia quality, gauges have since been exchanged for white LED ones.

First result of giving it a wash with Autoglym shampoo, wax and glasspolish, removed the stupid decals on the doors and removed the rear license plate thingamabob.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild


Upon getting the car we were worn, faded and light grey, now we look nice and almost brand new.

Bild
Bild

Another interior shot

Bild


With plate thingy

Bild

Without, looks way better.

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:39

Got a good as new Turbo plate from someone to go on the tophat

Bild

Before and behind the custom gauge assembly

Bild

Bild

Bild

Peak recall buttons were located to just underneath the cigarette lighter

Bild

Bild

Got it through it's first MOT with me no defects whatsoever so I was extremely happy to say the least! Then bought this little bugger plus a few spare crowns that would get me the rear quarters off

Bild

Bild

Whaddayaknow a C20LET comes partially prepared for cruisecontrol!

Bild

Bild

A fellow on opel-forum.nl helped me greatly by getting all the bits I needed including a servo motor and all neccessary connectors plus wiring diagrams, and another got me the long cable version, still need to install everything when the body work is done.

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:39

Christmas 2010 saw me making good progress on drilling out the rear quarter panels, this was the first result of taking things apart

Bild

Bild

Bild

Apparently it had a rear end accident at some point in it's life, rust was quite bad in the wheel arches one of the bumper supports almost immediately let go by itself when I tried to take it off

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Temporary parts storage

Bild

Had a bit of practice beforehand to make sure the real job would go well. Oh crap then came the moment that practice would need to make perfect... WHAT THE HEY IT WORKS!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

This is where I had to stop because it got too late

Bild

Bild

Bild

This looked quite difficult and took a few short attempts with the grinder and pliers to see how far I could go

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Right side

Bild

Bild

Oh stink how are we going to take care of the filler neck this is never going to work.... a pile of chewed off finger nails later I decided to try grinding a square tightly around it and bend the edges to see what's behind it. Thank God on my bare knees it turned out ok.

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:40

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Time to cover things up and celebrate new year's

Bild

Good night baby, see you in 2011!

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:40

If you want to know how long a Calibra rear quarter panel is... try taking down the rear seat of a Volvo V40 (dad's car) and put both front seats forward to the MAX on their last knotches!

Good sh*t it fit to the very last milimeter we both had our knees against the dashboard! Dad originally wanted to look for aquarium fish in the same town but once we were driving all he wanted was to go straight back home, lol.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Fillerneck grommet

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:41

On to the completely drilled out quarters! When the left one finally let go it gave me the biggest KICK I ever got, well apart from driving the 7:22 record setting Viper ACR in Salt Lake City in september 2010.

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Had to do extra cutting at the end of the c-pillar because the panel was too stressed to just fall off

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:41

These were new pics except the very first one and were taken at the body shop.

Now you see me

Bild

Now you don't :o

Bild



Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:42

Bought various assorted new bits in between, these were the major body parts that I wanted to get new. Bonnet had major rust along the front edge and side panels were not beauties either.

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:43

CALIBRA FOLDING MIRRORS - YouTube

This is a rare Japanese option that I have the left mirror arm for, someone please help me get the other!!

Wiring scheme for it:

Bild

Regular mirrors for comparison

Bild

The arm itself, 7 pin connector instead of the normal 5

Bild

Bild

Bild

Additional Lumma spoiler to compliment the lines a little bit better, it's the one with integrated 3rd brake light the one from the Irmsher spoiler will be removed and the hole covered.

Bild

Bild

Bild

Example without brake light from Lumma website

Bild

Part of €1700 consisting of new windows all around. Rear ones had bad rubbers and some others were scratched beyond polishing so just decided to replace everything along with weatherstripping.

Bild

Bild

Bild

The complete pile of dismounted parts, including a bigger downpipe

Bild

As they say in a documentary right before the commercial break.. "End of part 1" :D

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:43

The beginning of part 2, rusty sections in the front wheel arches repaired with new sheet metal, this is where my body guy took over all you see from here on is his work.

Bild

Bild

Bild

Front wings ready for paint

Bild

Bild

Bild

Bild

Front bumper good as ready for paint, they have since been painted in advance of the rest

Bild

Bild

Bild

Tow hook cover

Bild

Bonnet

Bild

Bild

Well I'll be we're as good as done!

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

SIKE :lmao:

Bild

Bild

This was taken in the winter of 2010 just before shoveling it out from underneath 30 centimeters worth of snow!!

Bild

Right rear wheel arch in progress

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Test fitment

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:44

A short explanation why and where Calibras always start to rot:

Opel made a number of quite dumb mistakes in their design. At the bottom of the sill is a spot where the quarter panel overlaps the sill piece, moisture and dirt gets in between the 2 and presto a growth farm for rust. To avoid this in the future the marked piece was grinded away.

Bild

On to the wheel arch itself, on the red line Opel added a filt tape between arch and panel that eventually starts to get hygroscopic and form another growth farm for rust. When a previous owner rolls the fender edges without proper treatment, you guessed it... RUST and lots of it! In addition to this, Opel put the arc against the panel for 3 centimeters in height which also helps the rust greatly.

Bild

Explanation made visible with a simple MS Paint drawing. Left is the OEM situation, right is the modified situation currently under construction.

Bild

This is one of the very few remaining brand new OEM oil coolers, mine started leaking like mad out of nothing so I am very glad I was able to find it

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild


New center console was not too expensive either, mine has a ripped ashtray pin and doesn't look the best anymore:

Bild

Bild


New weatherstrip for the bonnet just above the headlight

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:44

By sheer chance I found an original sales gift that people received when they bought the car brand new at the dealership

Bild Bild

Bild Bild

The rims before being sent to the wheel shop to have them look if all 5 are still straight

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Yech

Bild

Doesn't look good

Bild

Mamma mia

Bild

Good as perfect replacement leather interior, the original pieces in my car are shot especially both seats

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Passenger door panel has a small air pocket, will need to think really hard how to get this sorted

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 2. Jun 2012, 19:45

Thanks to the opeloem site I was able to order these goodies

OEM fire extinguisher with specific Calibra part number

Bild

Safetykit consisting of 2 safetyshirts, a hazard triangle and a first aid kit

Bild

.... good until the following date

Bild

Rims back from the wheel shop and blaster, just today I saw that they are all sanded and await a coat of epoxy before being painted

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Had the bonnet closing parts chromed

Bild

Bild

Bild

Bought a showroom plate

Bild

The audio shop said that they could fix the Blaupunkt CD300 D that I found in the parts rack of my specialist but if they can't I am looking for one in good working order, this is what it looks like:

Bild


That is all for now I hope you enjoy looking at the progress :)
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon Henger » 2. Jun 2012, 23:17

Hallo Willem,

willkommen im 16V Forum :)
Da hast du dir ja richtig viel Arbeit gemacht und keine Kosten gescheut den Calibra Turbo AWD neu auf zu bauen.
Deinem Bericht und den Bildern nach zu Urteilen, ist euch das gut gelungen :super
Leider war es im Hause OPEL was die Rostvorsorge angeht, bei dieser und den meisten anderen Baureihen der 80er sowie 90er Jahre nicht gut bestellt :(
Das könnt ihr bei der Restauration alles deutlich besser machen.

Ich wünsche dir noch viel Erfolg bei der Fertigstellung deines Allrad Turbo Calibra 8)

Nette Grüße

Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11713
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon Nagilum » 3. Jun 2012, 12:37

Das sieht nacht vieeeeeeeeeeeeeeel Arbeit aus. Ich weiß nicht ob ich die Nerven hätte mir sowas anzutun. Vom Geld ganz abgesehen.
Aber wenn er fertig ist, darf er sicher als "selten" durchgehen. :)
Viel Erfolg weiterhin und versuch doch die Bilder wo anders als bei Imageshack hochzuladen, in wenigen Monaten werden deine Dokumentationen hier (und anderswo) nur noch aus ein wenig Text bestehen weil alle Bilder gelöscht wurden.

Gruß
- Nagi
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5088
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 5. Jun 2012, 20:00

Nagilum: einfach beginnen damit, die arbeiten nach Art klassifizieren (Interiör, Exteriör, Felgen, Blech, Glaswaren undsoweiter), Schritt halten und nicht hingucken, ich möchte es lieber GUT machen statt teilweise :) Mit 'ne website wie http://www.opeloem.com ist es tödlich einfach teile und teilenummer suchen!

Selten wird er ganz sicher sein, bin sehr gespannt was der Gutachter für wert geben wird :shock: Was ist das Imageshack problem genau? Man hat noch nie meine Bilder gelöscht, hab ein bezahlten Account.

Danke für die gute wünschen, es ist indertat VIEL Arbeit aber wenn er dann endlich für die Tür steht bin ich unbeschreiblich Stolz :mrgreen:
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon Nagilum » 7. Jun 2012, 14:28

Ah okay, dann bleiben die wohl, wenn du den Account aber kündigst bzw. auf die kostenfreie Variante umsteigst, werden Bilder die eine gewisse Zeit nicht mehr aufgerufen werden zufallsmäßig gelöscht, das gibt's hier - wie auch in anderen Foren - in einigen Threads. Die sehen dann sehr bescheiden aus.

Gruß
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5088
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 8. Jun 2012, 19:52

Felgen sind fertig! Achtung sie sehen so Gut aus das mann vielleicht ein Arzt braucht :shock:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 12. Jun 2012, 18:49

Hab mir vor 2 Tage ein sehr schöne und seltene Werksoption gekauft, automatische Klima bedienung der soweit ich weiss nur in Italiën geliefert war


http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 0718250583


Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Re: Der Konkurrenz stellt sich vor

Beitragvon CalibraTurbo » 17. Jun 2012, 20:13

Der Spiegel Arm mit Parkmodus an der Beifahrerseite und das Steuergerät für beide sind gefunden und können zusammen mit die Arm am fahrerseite eingebaut worden :schalt !!

Diese mittag den Remus endschalldämpfer poliert, abgeklebt und neu lackiert. Es sieht wieder ordentlich aus!

Ein Teil war schon ein bisschen gemacht aber es gab noch sehr viel Schmutzichkeiten

Bild

Bild

Diese hatte ich schon auf der Arbeit poliert mit Metalpolish und werden jetzt 100% sauber gemacht

Bild

Wie die andere Seite erst auch war, total verunreinigt

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Rechts oben mal angefangen

Bild

Bild

Hier war es total kaka

Bild

Bild

Vieles ist hier schon weg

Bild

Bild

Noch etwas mehr

Bild

Und ganz verschwunden

Bild

Ahhhhhh was guckt sich das doch unglaublich schön aus :shock:

Bild

Bild

Bild

Nun ihr beiden noch angreifen

Bild

Bild

Und fertig ist Klara.... ehhhh InjectTheVenom :oops:

Bild

Bild

Wie ein Spiegel so schön

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Verpackt mit, wie könnte es anders sein, Abdeckband und papier als Vorbereitung auf die lackiererei

Bild

Bild

Was hiermit geschehen wird, er ist jetzt ganz leer, muss nochmal mit Sandpapier über einige Unebenheiten her und ablackieren

Bild

Das Ende für heute, die Verpackung kommt erst ab wenn der Lack mich gefällt

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
CalibraTurbo
20 Ventiler
20 Ventiler
 
Beiträge: 27
Registriert: 31. Mai 2012, 22:00
Autos: Opel Calibra Turbo AWD

Nächste

Zurück zu 14, 15, 16..meiner und ich

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 82 Gäste