My 190D Turbo for now

Mein Baby
ich stelle mich mal vor..

Moderator: Moderator

My 190D Turbo for now

Beitragvon kova » 20. Jul 2012, 16:11

Hi!

This was my fully standard 190D with low mileage

Bild

Passed some years, and you get this...

To this...

16V look
front bumper
rear bumper
side skirts and strips
ol school AMG exhaust tips
16V interior half cloth half leather with side panels
16V clusters
Carbon lookalike center console
4x el window lifters
M5 hood lip
headlamp washers
make up sunshades
refurred sportline steering wheel
el. antenna
2.5D turbo
w124 500E 300mm Brake swap
w124 500E lookalike headlamps
H&R springs with koni shocks

Some of my wheels

17" AMG style II
18" AMG style II
BBS RS 16"x8j/9j
OZ Turbo 15x7j
RH Zw1
Rh Zw2
Oz Futura
Speedline Mistral
16" Gullideckel

I may have forgot something...Here are some pictures...

Bild

Bild

My current set up...

Bild

Need to get back in + on the rears...Looks idiotic...That was futura set up...

Some interior...
A bit old pic...Now its full black interior whit 16v center clusters and whit becker stereo....
Bild

And the latest update is this...

Bild

Stay tuned...
Benutzeravatar
kova
 
Beiträge: 11
Registriert: 15. Mai 2007, 18:54
Wohnort: Zagreb

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon Henger » 20. Jul 2012, 21:42

Hi kova,

the car looks very good and completely clean :super
The 16V motor would be a good fit for the rest of the car...... @z

Nette Grüße nach Zagreb

Fränk
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild

Team-Moderation des w201-16v.de Forum
Bild

"16V Fahren, ich kann jederzeit damit aufhören, ährlisch"

Wenn die letzte Tankstelle schließt, wird Euch auffallen,
daß Greenpeace nachts kein Bier verkauft.
Benutzeravatar
Henger
Administrator
Administrator
 
Beiträge: 11642
Bilder: 26
Registriert: 2. Sep 2005, 20:56
Wohnort: Zweibrücken RH. Pfalz
Autos: 2.5-16V EFI Bj.11/88 Erna

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon Ändy » 21. Jul 2012, 00:41

Hey Kova

Im glad you find your way to our Forum, i am Andreas Triesch we know us from Facebook :)

Anyway i love your car :D


best regards
Andy
Mitglied im 190E-16V Club e.V.
Bild
Benutzeravatar
Ändy
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 574
Registriert: 19. Feb 2008, 19:21
Wohnort: Bonn
Autos: 190E 2,5-16V, W210 E430 Limo

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon kova » 25. Jul 2012, 13:37

Thx guys! Cant wait for 16v transformation!

New update today...Managed to find and buy 2.5 head whit exhaust flange....very lucky find! So happy...Caint wait to swap the camshafts!

Bild

Bild

Bild

And also the center console...

Bild

I do have the 16v instruments...Dont worry... ;)
Benutzeravatar
kova
 
Beiträge: 11
Registriert: 15. Mai 2007, 18:54
Wohnort: Zagreb

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon Christhunter » 27. Jul 2012, 09:12

One of the nicest diesels I've seen :D
What dimensions do the O.Z. Futuras have?
viewtopic.php?f=15&t=7558 Vorstellung meiner Autos
Benutzeravatar
Christhunter
maxi Ventiler
maxi Ventiler
 
Beiträge: 503
Bilder: 0
Registriert: 6. Jun 2010, 17:50
Wohnort: Osnabrück

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon kova » 27. Jul 2012, 10:28

8,5x17" and 10x17"....
Benutzeravatar
kova
 
Beiträge: 11
Registriert: 15. Mai 2007, 18:54
Wohnort: Zagreb

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon Nagilum » 27. Jul 2012, 12:38

You've bought a 2.5-16V head just for the camshafts and the manifold? :shock:
I hope there's some Wood or anything beyond the head and you didn't put it just on the cement.

Camshafts and manifold are normally sold cheap. Sometimes you can get manifolds vor ~100 € and the camshafts for about 150 €.

When you change your manifold, you also should get/change the rest of the exhaust.

Regards
- Nagi
"Verbreitet ist die Bezeichnung Freund, doch selten ist die Treue."
- Phaedrus, Fabeln
Nagilum
hyper-ventilator
hyper-ventilator
 
Beiträge: 5009
Registriert: 12. Sep 2006, 02:48
Wohnort: BOR
Autos: 190E 2.5-16

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon kova » 28. Jul 2012, 21:10

Yes indeed I did...It was a fair offer...Dont worry it was held by piece of wood....

Another question....Did someone put 2.5 head on 2.3 block? Any benefits of that treatment? Or should I just swap the intake cam?
Benutzeravatar
kova
 
Beiträge: 11
Registriert: 15. Mai 2007, 18:54
Wohnort: Zagreb

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon kova » 30. Okt 2012, 20:44

16v is dropped...New income...

M104 3.2...More power initially, and better sound coulisse... :P

Going to install it on Standalone managment, also whit getrag transmision and 3.27 lsd...

Bild

Anymone interestend in other 16v parts,please be free to ask! Fair price for all!
Benutzeravatar
kova
 
Beiträge: 11
Registriert: 15. Mai 2007, 18:54
Wohnort: Zagreb

Re: My 190D Turbo for now

Beitragvon ogbeniamin » 31. Okt 2012, 00:24

Sve najbolje sa "meckom" ;)
ogbeniamin
 


Zurück zu 14, 15, 16..meiner und ich

Wer ist online?

Mitglieder in diesem Forum: 0 Mitglieder und 1 Gast

cron