Frankly?
Let´s just say that tomorrow starts with a Porsche930 with a VEMS...*sigh*
Just got home from the shop..looking like a damn coalminer.
Ich sag nur, morgen geht es mit einem Porsche 930 los, mit einer VEMS... *sigh*
Bin gerade aus dem Laden nach Hause gekommen und sehe aus wie ein Bergmann.
Yes,the VEMS supports EGT(and as youi note 2 even)
The point is that the VEMS gang is aggressive in trying to finding better mousetraps all the time,and as a result are on the hunt for better/cheaper solutions all the time...and that´s where i come in.
When they indeed dig stuff up,they want to have it tested and that mercedes of mine IS a mule from that respect.
Ja, die VEMS unterstützt Abgastemperatursensoren (und wie Du bemerkt hast, sogar zwei).
Der Punkt ist der, die Jungs von VEMS suchen immer nach besseren Mausefallen(?) und suchen daher immer nach besseren / billigeren Lösungen... und dann komme ich in's Spiel.
Wenn sie wirklich etwas ausbuddeln, wollen sie es getestet haben und mein Mercedes IST nun mal der Versuchsesel in dieser Hinsicht.
Reason for not just jumping on the bandwagon with any of the US made "super pumps" are plentyfold.
1/They´re made in USA.They simply don´t have the build standards we do.Period.
2/Se above-cause they in contrast to for instance OEM or racing Bosch pumps drop like a friggin stone in flow with any and all voltage drop.
3/ they´re big like a normal RV,and just to install them takes half a day.
Gründe, weshalb wir nicht einfach etwas aus dem vorhandenen Angebot nehmen, von den amerikanischen "super pumps", sind vielfältig.
1. Die sind in Amerika hergestellt. Die haben einfach nicht den Produktionsstandard wie wir. Punkt.
2. Wie gesagt, im Gegensatz zu beispielsweise den originalen oder BOSCH Rennpumpen brechen diese Pumpen bei jedem Spannungseinbruch kräftig ein und liefern zu wenig Durchfluß.
3. Sie sind riesig, wie ein normaler RV(???) und allein der Einbau dauert einen halben Tag.
Nah broh..i´ll stick to quality products that i KNOW will do the job.
In this case..the Bosch 044 pumps and similar.
One of the few things that´s emerged from the US is the AN system(american military navy)..and sure enough...
For instance..couple a yrs back.
Took delivery of my brand new carillo rods for the chevrolet bigblock that we rev to the moon.The FIRST thing i had to do..was to qualify them for center to center lenght as well as weight.
Nö mein Bester... ich bleibe bei Qualitätsprodukten von denen ich WEISS, daß sie ordentlich funktionieren.
In diesem Falle... Die Bosch 044 Pumpen und ähnliche.
Zum Beispiel... vor ein paar Jahren.
Übernahm den Vertrieb meiner brand neuen carillo(??) Pleuels für die Chevrolet bigblocks, die wir bis zum Anschlag gedreht haben. Das ERSTE, was ich tun mußte... war die Überprüfung der Länge über alles und des Gewichts.
Übersetzungsfehler von Chris Martens - später gibt's mehr...
There´s a reason as to why Lennart "the baker" from Umeå won the engine builder shootout this yr..or why Jari Konnola is the man that builds Mopars race engine for the factory asf...european engine attitude.
Guess some of it stems from the fact that our engines over here in europe has always been "small" compared to the US generic counterpart..and as a result over here we had to make a difference with what was there to be found.
5 puny horsepower difference from a 2,3 could be the difference between winning and losing..
Over on the other side of the atlantic...they just increased displacement a few CIDs and were done with it instead.