..update time.
So.
My old modded clutch can´t take it anymore.
Therefore i´ve had another flywheel in the lathe to suit and fit a Sachs 618 pressure plate.
Only thing is that while waiting to have it done i guess i ate another set of sinter pads of my clutch up.
So..re-puck time again.(only 1000km since last time)
und mal wieder heißt es zeit für ein update.
Also. Meine alte modifizierte Kupplung macht's nicht mehr.
dafür hatte ich mir ein anderes schwungrad beiseite gelegt um eine Sachs 618 druckplatte anzupassen.
Nur während ich darauf gewartet habe, hatte ich schon einen weiteren satz kupplungsbeläge verbraucht.
so schnell kanns gehen (nur 1000km seit dem letzten mal)
Then..out of pure chance i ran into a guy that had a 3 disc Sachs race engineering 184mm clutch laying around.Bought it at least as you never know.
Further..
On closer examination it´s turned out that i wear my timing chain(steurkette) out in a time limit it´s not even funny.
Guess this can be traced down to that mercedes indeed took a lot of heat for these engines being noisy,and as a result had "soft" chains installed OEM.
Dann.. plötzlich traf ich einen Kerl, der eine 3scheiben sachs 184mm rennkupplung rumliegen hatte. habs mal lieber gekauft... man weiß ja nie.
weiterhin..
beim genaueren betrachten...fiel mir auf dass meine steuerkette ausgenudelt war, das war schon nicht mehr feierlich.
ich denke mal das kann man darauf zurückführen dass es mercedes sehr ernst nahm dass der motor so laut war und verbaute sehr weiche ketten.
Solution we´ve figured out is to install a WAY stronger chain from a japanse manufacturer.
Future will tell of results i presume.
Reason that we indeed wear the chain out in short order has to be that we now accelerate the engine through the rev range that much fast as well as the revolutions that we shift at.
Makes me wonder how mercedes adressed the problem in their race engines?
die lösung war, wir haben einfach eine viel stärkere kette von einem japanischen hersteller verbaut. werde darüber berichten.
grund für den schnellen verschleiß muss die starke beschleunigung sein mit der wir den motor durch die drehzahlen jagen, wie auch der späte schaltpunkt. Stellt sich die Frage wie mercedes in ihren rennmotoren das problem gelöst hat.
translation by carboni