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BeitragVerfasst: 15. Jan 2007, 18:35
von Maki
Keine Angts sollte kein gemotze sein ;-)
Wusste aber nicht das es schonmal deswegen "trouble " gab !
Mir ist es egal.aber ich wollte nur vermeiden das alles doppelt da steht !
Den Grund von beschwerden kann ich nicht verstehen denn du kopierst doch nur Jepsers Beitrag und machst das gleiche wie von mir vorgeschlagen...also wieso nicht direkt in Jespers Beitrag?
Wie gesagt mir ist es nicht wichtig , und wenns so bleiben soll auch ok......
Ich gucke mir die Übersetzungen ja nicht an ;-)

Bye
Maki

Re: VEMS

BeitragVerfasst: 28. Sep 2012, 09:41
von monkfish
Hi, in searching for the reference of the throttle position sensor, i found that for the stock throttle body, the haltech tps should be # HT010.402.

Found it on an Australian website, and the price + shipping is near 150 euros, wich seems insane.
Found it too on Ebay, and by zooming on the photo, i saw the reference # JZX3491.

Searching this reference on google lead me to:

http://seekpart24.com/metzger/sensor-th ... ion-904006

It's used on some Ford, Rover, Land Rover, an MG, and there are the references for each brand:

Ford
5028499
6145039
6162877
6185106
6444052
6590860
6854780
86TF-9B989 AA
86TF-9B989 AD
90TF-9B989 AA
90TF-9B989 BA
Rover
JZX 3491
MHB 101440

And the price is now much better, one third of the 150 euros.

I hope this will help...

Re: VEMS

BeitragVerfasst: 28. Sep 2012, 11:08
von Henger
THX for the info :)
Do you use the VEMS system?

Gruß Fränk

Re: VEMS

BeitragVerfasst: 28. Sep 2012, 11:31
von monkfish
Hi, i would have like to use Vems but instead i plan to use Microsquirt (i'll see if it's ok ).
This because i'll build my injection system with a low budget.

I didn't want to pay 3 times the price it worth, so i spendt time searching the real manufacturer of the tps.

I thought that BMW E36 tps could be fine, the opening is the opposite of the stock Mercedes throttle body...

I found EV12 injectors (Bosch 0 280 155 89 rated at 269 g/min) but at 3bars they are not supplying enought fuel, now before buying them i have to search for a 4 bars Saab fuel pressure regulator (i bought a Saab 900 II fuel rail) and then they shoud do 310 g/min.