So....

Schrauben, How-to's, Tips, Daten

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Beitragvon Racing » 30. Sep 2007, 07:13

Nope.
It isn´t a bit high meridian piston speed Nagi.
It´s SKY high being Cm values. :)
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Beitragvon MetallMann » 30. Sep 2007, 11:40

11000U/min?? Ich denke das ist etwas viel für so einen großvolumigen 4 Zylinder.
Kann mir nicht vorstellen das das mit solchen grossen Kolben geht.
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Beitragvon 190er-Fighter » 30. Sep 2007, 11:49

boa wie geil *habenwill* ja ich weiß nicht jeder kann ihn haben :(
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Beitragvon Racing » 30. Sep 2007, 17:47

Only one way to find out... :)

Redesigned the home signal setup after sleeping on the idea..

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Way better...
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Beitragvon 16vau » 30. Sep 2007, 17:55

sweet dreams :D
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Beitragvon Nagilum » 30. Sep 2007, 21:42

MetallMann hat geschrieben:11000U/min?? Ich denke das ist etwas viel für so einen großvolumigen 4 Zylinder.
Kann mir nicht vorstellen das das mit solchen grossen Kolben geht.


Die 2.3er Kolben machen mir weniger sorgen, aber der Ölfilm...

Gruß
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- Phaedrus, Fabeln
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Beitragvon Racing » 30. Sep 2007, 22:01

Relax Nagi.
Motul 300V competetion is better than that.
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Beitragvon MetallMann » 1. Okt 2007, 15:06

Der 2,3er hat doch die gleiche bohrung, da nehm ich an das die kolben ca. das selbe wiegen wie die vom 2,5er. wenn es nich sogar die selben sind. Fragezeichen?
Auf jeden fall sind die sicher zu schwer.
Sogar die 16er in der DTM haben so viel ich weiss nur bis 10000 gedreht.
Die durch den Hubraum und die Vierzylinderbauart verhältnissmäßig grossen kolben waren einfach zu schwer für mehr drehzahlen. deswegen hat alfa so abgeräumt. die hatten ja gleich was um die 450PS, da sechszylinder. Die hamm viel höher gedreht.
Und wie uns allen bekannt ist holt ein Saugmotor seine Leistung durch Drehzahlen.
Also ich bin da sehr skeptisch.
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Beitragvon Rouven036 » 1. Okt 2007, 19:24

@racing: i use also the 300v 20w60 le mans.is there a difference to the competition 300v ?
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life is too short, to drive shit cars....
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Beitragvon Racing » 1. Okt 2007, 19:46

Rouven.
Nah.THey´re similar oils,and work well.
Something we figured out when we went endurance racing.

Metall man.
Be sceptical all you want.:).
Btw.Slugs i use do NOT weigh as do the stockers by a long shot.
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Beitragvon MetallMann » 1. Okt 2007, 19:57

Ok vieleicht werd ich ja noch überrascht. Ich bin gespannt. Trotzdem noch ungläubig...
Wenn mir jetzt noch jemand sagen könnte was "slugs"und "stockers" heisst... :oops:
Mein Englisch ist mies und eingerostet. sorry.
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Beitragvon Tising » 1. Okt 2007, 20:03

"Sluggers"=kolben und "stockers"= original
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Beitragvon MetallMann » 1. Okt 2007, 20:05

Ok danke

Aber damals in der DTM wurden sicher auch keine originalen genommen?!?
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Beitragvon Racing » 1. Okt 2007, 20:11

No.Correct.

The thing here that sort of makes the equation stand on its head is the boost involved.

See..boost affects the entire engine behaviour as well as how the motor will take care of and handle things like indicated as well as effective pressure aso.
In fact,to such a degree that a 10 000rpm "sauger" will run MORE on the edge than the equivalent turbo motor.
One reason being that the boost inherent will equalize the pressure within the cylinder even as the head is starting to reach its flow maximum and pressure variances will start to show.

10 000rpms isn´t the end of the world anymore,and knowledge indeed strives forward.Not only when it comes to metalurgy,but i´d say across the technical spectrum.

Take combustion chamber tech as an example.Isn´t all that long ago that the technical limit of combustion vs explosion was set to 20m/s.
Something we smile upon today as we´re closing up on approx 50m/s by the day..and have in mind that those 20m/s was considered the "truth" a mere 20 yrs ago.
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Beitragvon Dennis190D » 1. Okt 2007, 20:24

oh man bin ich gespannt :popcorn Ich drücke euch die Daumen

Ciao Dennis
Feuer und Seide im Fuhrpark:
190E 3.2 AMG "Berlin 2000" (Handgerissen) und 190D 2.0 (Automatik)
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Beitragvon Racing » 5. Okt 2007, 09:09

Week past has been spent on "Tisings" EVO and the VEMS installed.
Turned out that most of the running issues,economy issues were due to a cracked intake gasket.
Remedied that,but Kim also asked me to impliment an idle motor for cold startups.
So..we did...and pics are coming up.
Setup turned out pretty neat if you ask me,and now the engine is starting to take on a directly factory behaviour!
Cool!

Ripped intake gasket kind of puzzled me though..was the gasket between the runner assy and the plenum on No3 cylinder that had a rip of approx 4-5mm in it,and i for one think that should have been heard one way or another,and what´s more..noticed..but...nope.
At least it fooled me.
Discovered it as i tore the intake down to drill and weld a bung for the idle air into the plenum.

Kim´s coming up here tomorrow to get the car again..and i sincerly hope that he´s happy with the results.
He´s in for a BIG improvement at least :)
Had Johan along for a ride yesterday(guy with the alamdinrot,VEMS,2.5-16)and he stated to be REALLY impressed by the EVOs running behaviour.
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Beitragvon Racing » 5. Okt 2007, 20:46

...we gave it a last shot,and..we struck home.
Jörgen,the designer of the VEMS,came by...and altho we felt we indeed were ontop..dynamics,behaviour asf...we gave it another 5 hrs total with REALLY anal criticism of how the car performed.
..and we pinpointed it.
All modesty aside...THIS works..BETTER...than OEM.
I kid you not,we have a deviation in idle of...30rpms..nope..not a misprint..THIRTY rounds per minute.
Out on the "bahn"...a throttle opening of about 6-7% to stay at approx 110km/h ..to the degree where the "econometer" doesn´t even move from it´s rest.
What is even worse..is that the car´s so soft to the behaviour...and STILL reactive to throttle alterations.
Now THIS...THIS is how is SHOULD work:),and i guess sometimes...you just get lucky.
It´s going to be pure pleasure leaving Kim the keys for his car come tomorrow.
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Beitragvon Nagilum » 5. Okt 2007, 21:29

So... we're waiting for a statement from Kim... ;)

If you want... I'd also try a ride on it and tell you what I think. :mrgreen:

Regards
- Nagi
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Beitragvon Racing » 6. Okt 2007, 16:15

I´ve asked Kim for a statement Nagi..stay tuned.


What we did was add this;

Bild

Bild

Which REALLY tamed the entire install down to a pussycat.
Within the rubber insulation of the contact for the IAC motor it turned out to be imperative with a Schotcky diode to get full resolution of the IAC.
But...frankly speaking..most of it was to be found in careful hardcore programing of the system.
I kid you not...it turned this SA install into a car that behaves as a stocker-and in some regards better than stock...while stillr etaining the oumph of the SA..
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Beitragvon Racing » 16. Okt 2007, 20:51

..and papa´s turned to perform the magic.. :)

Bild
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