w201-16 hat geschrieben:"I know that a lot of people think they have a lot of power(another airfilter +10hp, another exhaust +15hp, red calipers +5hp +++),and when they take a dynotest they have less than org."]
Haha... "red calipers +5hp", that one was good. Bud sadly true.
We also had the idea of running my car with E85, but, as gagamehl mentioned, it's not so easy to configure the car for different alcohol/gasoline-ratios.
I could use a switch to manually change between 2 ignition/fuel-maps, but that won't be perfect if I have to change the fuel, at least for a short time.
Your new engine already has a knocksensor?
Is the fuelchange completely based on that sensor or do you switch between 2 (or more) maps for fuel/ignition?
I don't know if anyone ever tried to configure a knocksensor for the 16Vs and even if (s)he was successfull.
Can you give us some details about your 16V using E85? 35 HP is a huge difference and E85 is a lot cheaper than Super+ (98 octane).
Aaaannnd I have fuelstation nearby, that has E85.

gagamehl: Die KE kann und wird niemals "effizient" E85 nutzen, du müsstest nicht nur passend anfetten sondern auch die Zündzeitpunkte verstellen. Das ist nur sinnvoll wenn sich das individuell über das komplette Kennfeld machen lässt. Davon ab kannst du bei einer EFI zwischen dutzenden von Einspritzdüsen wählen und sie somit passend für dein Vorhaben dimensionieren (wenn die Kraftstoffpumpe mitspielt). Wenn du vor hast den 16V mit E85 zu betreiben und die Vorteile wirklich zu nutzen (und auch mal auf Super umsteigen können willst), kommst du ein einer EFI nicht (sinnvoll) vorbei. Dafür sollte man aber ggf. lieber auf den vorhandenen Thread ausweichen.