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190sl hat geschrieben:Wie kommt Ihr auf 7,7 Kg? Die vom 2,3er 8V hat über 12Kg und ist eigentlich die selbe von den Massen. Was ist da der Unterschied zur 16V?
Da kannst Du Dir anhörten, dass die fehlende Masse zu einem Motorschaden führt.
rennente16v hat geschrieben:wäre es sinnvoll vor dem Einbau das Schwungrad nun nach der Strahlung oberflächenzubehandeln (Galvanik), oder darf sowas auch mal Rost ansetzen ?
Chris Martens hat geschrieben:Johan,
There is a picture of your flywheel somewhere on my harddisk, named JohanC4.8kg.jpg
The backside of the wheel has not been touched since Rosi still runs on EZL so she needs the sensor "lips" (don't know the correct word either, but I know what you mean).
This flywheel has been balanced but not the pressure plate. Can you explain why the pressure plate should be balanced together with the fly wheel?
regards,
Christian
Johan.c hat geschrieben:Our engine workshop manager how I spoke to when we started to build our "evo .990" engines said:
When you lighten your flywheel you MUST weight balance crankshaft,flywheel,pressure plate together so the engine will not start
to self vibrate on hi-revs, and in the end brake something...
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